Terkini

Wednesday 6 February 2008

Bank Islam pacu khidmat

BANK Islam Malaysia Berhad (Bank Islam) akan melabur RM54 juta untuk menaik taraf dan menambah mesin juruwang automatik (ATM) di 90 cawangannya di seluruh negara secara berperingkat.Pengarah Urusannya, Datuk Zukri Samat, berkata Bank Islam memperuntukkan RM600,000 untuk menaik taraf serta membesarkan ruang dan menambah sekurang-kurangnya lapan mesin ATM di setiap cawangan.Bagaimanapun, katanya, peruntukan itu bergantung kepada kesesuaian dan saiz bank serta mengambil kira keselesaan dan kemudahan lebih sejuta pelanggan Bank Islam di seluruh negara.“Mungkin ada antara cawangan yang saiznya kecil hanya memerlukan perbelanjaan RM100,000 untuk pengubahsuaian,” katanya ketika ditemui di majlis perasmian Program Menggalakkan Kepintaran, Mengasah Bakat dan Memupuk Kebertanggungjawaban (Pintar) di Sekolah Kebangsaan (SK) Beladau Kolam, Kuala Terengganu semalam.
Majlis itu disempurnakan Menteri Besar, Datuk Seri Idris Jusoh. Hadir sama Pengarah Jabatan Pelajaran negeri, Ariffin Embong, Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam Hadhari dan Kebajikan negeri, Datuk Rosol Wahid dan Ahli Parlimen Hulu Terengganu, Datuk Tengku Putera Awang.
Sehingga kini, Bank Islam mempunyai 90 cawangan dan 285 mesin ATM di seluruh negara serta menawarkan lebih 50 produk dan perkhidmatan perbankan berlandaskan syariah bagi memenuhi keperluan umat Islam dan bukan Islam.Dalam perkembangan lain, Zukri berkata, Bank Islam akan beroperasi pada hujung minggu pertama dan ketiga iaitu hari Ahad bagi negeri yang hujung minggunya jatuh pada Ahad dan Jumaat negeri yang hujung minggunya jatuh pada hari berkenaan.“Ia bertujuan memudahkan urusan kepada pelanggan dan menambah baik perkhidmatan sedia ada. Sebagai permulaan, Terengganu akan menjadi perintis melaksanakan percubaan itu,” katanya. --(HarianMetro)

---
Latihan & Perundingan: www.alfalahconsulting.com 
Perunding, Pensyarah & Motivator: www.ahmad-sanusi-husain.com 
Pelaburan Saham Amanah Islam: www.islamic-invest-malaysia.com

No comments:

Post a Comment