Terkini

Wednesday 13 August 2008

Bank Islam Malaysia: An-Najah NID-i sasar RM300j

BANK Islam Malaysia Berhad (Bank Islam), pengasas institusi kewangan berlandaskan syariah di Malaysia mensasarkan saiz dana permulaan RM300 juta bagi produk pelaburan berstruktur pertamanya, An-Najah NID-i yang dilancarkan semalam.


Pengarah Urusannya, Datuk Zukri Samat, berkata produk terkini itu dijangka dilanggan sepenuhnya dalam tempoh 30 hari memandangkan ia pelaburan berstruktur Islam pertama ditawarkan di Malaysia yang menumpukan kepada penjagaan kesihatan.


“Ia menawarkan 100 peratus perlindungan pelaburan pokok jika dipegang sehingga tempoh matang, tetapi berpotensi memberikan pulangan perolehan yang tinggi apabila matang,” katanya ketika taklimat media pelancaran An-Najah NID-i, di Kuala Lumpur, semalam.


Zukri berkata produk itu juga berpotensi memberikan pulangan tahunan antara lima dan 16.4 peratus atau purata 9.3 peratus, iaitu lebih tinggi berbanding kadar deposit tetap.

Menurutnya, Bank Islam bercadang memberi fokus kepada penjagaan kesihatan global kerana faktor gabungan seperti jangka hayat yang panjang, kekayaan yang meningkat dan kemajuan dalam rawatan umur dan penyakit yang berkait dengan gaya hidup serta perkhidmatan dalam setiap negara. (Harian Metro)

---
Latihan & Perundingan: www.alfalahconsulting.com 
Perunding, Pensyarah & Motivator: www.ahmad-sanusi-husain.com 
Pelaburan Saham Amanah Islam: www.islamic-invest-malaysia.com

No comments:

Post a Comment