Terkini

Monday 18 June 2007

CIMB lanjut khidmat Sheikh Nizam sebagai anggota Jawatankuasa Syariah

KUALA LUMPUR 18 Jun (Utusan) – Kumpulan CIMB mengumumkan lanjutan tempoh perkhidmatan Sheikh Nizam Yaqubi sebagai anggota Jawatankuasa Syariah Islam CIMB selama dua tahun lagi, berkuat kuasa 1 Jun lalu.
Menurut CIMB, Sheikh Nizam, warga Bahrain, adalah pakar yang terulung dalam bidang perbankan Islam dan turut menduduki 45 lembaga penyeliaan Syariah di seluruh dunia termasuk Indeks Pasaran Islam Dow Jones (DJIM).
CIMB turut mengumumkan pelantikan Dr. Zainudin Jaffar, rakyat Malaysia dalam jawatankuasa itu berkuat kuasa 31 Mei lalu, dan mereka menyertai Prof. Dr. Mohammad Hashim Kamali (berasal dari Kanada tetapi memiliki status penduduk tetap), Prof. Hafiz El Zaki (Sudan) dan rakyat tempatan iaitu Dr. Mohd. Nai’m Mokhtar dan Dr. Shafaai Musa.
Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengarah Eksekutif Bank Islam CIMB, Badlisyah Abdul Ghani berkata, kesemua mereka membentuk gabungan pakar Syariah yang baik.
‘‘Ia menjadi begitu penting dalam usaha Kumpulan CIMB untuk meluaskan operasi perbankan Islam di peringkat antarabangsa dan juga meningkatkan operasi sedia ada di Bahrain menerusi CIMB Kanoo Investment Co.,’’ katanya.

---
Latihan & Perundingan: www.alfalahconsulting.com 
Perunding, Pensyarah & Motivator: www.ahmad-sanusi-husain.com 
Pelaburan Saham Amanah Islam: www.islamic-invest-malaysia.com

No comments:

Post a Comment