Terkini

Tuesday 18 March 2008

Takaful IKHLAS yakin kutip premium RM480 juta

KUALA LUMPUR 17 Mac – Takaful Ikhlas Sdn. Bhd. (Takaful IKHLAS) yakin mengutip premium sebanyak RM480 juta bagi tahun kewangan berakhir 31 Mac 2008.

Ketua Pegawai Eksekutif Takaful IKHLAS, Syed Moheeb Syed Kamarulzaman berkata, keyakinan itu berteraskan kejayaan mengutip premium sebanyak RM385 juta sebelum tahun kewangan berakhir 31 Mac 2008, melebihi sasaran yang ditetapkan sebanyak RM320 juta.
‘‘Kejayaan tersebut adalah di atas daya usaha warga Takaful IKHLAS dan agennya di seluruh negara dan peningkatan agen-agen di seluruh negara. ‘‘Sumbangan terbesar kepada jumlah tersebut adalah kutipan Takaful Keluarga sebanyak RM288 juta dan Takaful Am sebanyak RM97 juta,’’ katanya pada majlis pelancaran program perlindungan kenderaan IKHLAS di Lumut, baru-baru ini.

Tambah Moheeb, untuk tahun kewangan akan datang Takaful IKHLAS bercadang mempakejkan semula polisi sedia ada bagi memberikan nilai terbaik kepada pemegang polisi mereka.

‘‘Bagi tahun kewangan 31 Mac 2009 kami mensasarkan sumbangan sebanyak RM520 juta yang lebih bersifat sederhana tetapi kami yakin ia akan melebihi sasaran yang ditetapkan. ‘‘Selain mempakej semula produk, kami turut memberi tumpuan kepada perubahan struktur dalaman kami dan mengukuhkan kedudukan kami dalam industri kerana kami berazam untuk menjadi syarikat yang mencecah bilion ringgit,’’ jelasnya.

Takaful IKHLAS juga dalam usaha menambah bilangan pejabatnya di beberapa buah negeri dalam masa terdekat ini, dengan pembukaan pejabat di Melaka, Kuantan dan Ipoh. ‘‘Pembukaan pejabat baru itu bertujuan meningkatkan kesedaran dan promosi tentang polisi yang ditawarkan, menambah agen dan memberikan perkhidmatan perundingan kepada pemegang polisi,’’ jelasnya.

Di samping itu, Takaful IKHLAS juga yakin dapat meningkatkan kesedaran kepada umat Islam di negara ini supaya mendapatkan perkhidmatan takaful kerana ia berteraskan syariah dan menganggarkan perkongsian pasaran mereka akan terus meningkat, tambahnya.--(UtusanMalaysia)

---
Latihan & Perundingan: www.alfalahconsulting.com 
Perunding, Pensyarah & Motivator: www.ahmad-sanusi-husain.com 
Pelaburan Saham Amanah Islam: www.islamic-invest-malaysia.com

No comments:

Post a Comment